amazon_cart

Optimér din tilstedeværelse på Amazon

Amazon

Optimér din tilstedeværelse på Amazon

Produkttitel

At have en god produkttitel på Amazon er essentielt, da den sammen med produktbilledet er det første en potentiel kunde møder, når de søger efter dit produkt.

En god produkttitel skal kunne trække besøgende ind på produktsiden, hvor besøget skal konverteres til et salg.

Produktbilleder og -videoer

Produktbilleder og -videoer er som titlen det første besøgende på Amazon bliver mødt af, når de søger efter produkter på platformen. Det er derfor vigtigt med et godt billede i høj kvalitet. 

 

Det anbefales at have mindst fem billeder på sin produktside, hvilket både kan være miljøbilleder af produktet, men også informationer om produktet og dets specifikationer.

Gode billeder på produktsiden er med til at opbygge troværdighed omkring dit produkt.

Bulletpoints

Bulletpoints er et af vigtigste områder på produktsiden, hvor man har mulighed for at uddybe produktets USP'er, supplere informationen som står på billederne eller iscenesætte forskellige brugsscenarier for produktet.

Det er derudover også vigtigt at få implementeret nogen af de mest gængse søgeord i sine bulletpoints, da også disse kan være med til forbedre den organiske placering i søgeresultaterne. 

 

Gode bulletpoints kan lede til gode placeringer i søgningen og være med til at øge konverterginsraten.

Produktbeskrivelse

En velskrevet produktbeskrivelse er afgørende for Amazon-sælgere, da den hjælper kunderne med at forstå produktet, dets funktioner og fordele, hvilket i sidste ende øger konverteringsraten.

Forbedret branded content er kun tilgængeligt for brandejere og giver dem mulighed for at skabe visuelt tiltalende og engagerende produktbeskrivelser. Det kan adskille et produkt fra konkurrenterne og øge salget samt kundeloyaliteten.

 

Brug af punktform er en anden vigtig faktor for at optimere din Amazon produktside og forbedre søgerangeringer.

Reviews

De første 15-30 anmeldelser er afgørende for et produkts succes på Amazon, da de skaber troværdighed og opfordrer til køb. Positive anmeldelser kan også forbedre et produkts søgerangering og synlighed.

 

Tredjepartsværktøjer til anmeldelsesindsamling og Amazon Vine-programmet er muligheder for sælgere til at generere anmeldelser og øge deres chancer for succes. Kundeanmeldelser er en værdifuld ressource for både sælgere og kunder på Amazon.

Amazon annoncering

Amazon Advertising er et effektivt værktøj, der kan hjælpe sælgere med at forbedre deres synlighed på platformen og øge salget. Ved at nå et større publikum, bruge målretningsmuligheder, få adgang til værdifulde data og indsigter samt udnytte omkostningseffektive prismuligheder kan sælgere optimere deres annoncekampagner og øge deres chancer for succes.

 

Kombinationen af Amazon Ads med andre strategier kan yderligere forbedre salgspræstationen på platformen.

Optimeringsguide

Vil du vide mere?

 

Udfyld formularen nedenfor og få tilsendt vores optimeringsguide, hvor du får vores bedste tips til, hvordan du kan optimere din tilstedeværelse på Amazon.

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Magnus Thorslund

Digital Projetktleder & Amazon Specialist