danner_hero

Case: Danner - mobile only kampagne

Case: Danner - Mobile only kampagne

Hårdtslående mobile only kampagne

Retargeting som våben i kampen mod vold mod kvinder

Sammen med den humanitære støtteorganisation Danner, udviklede vi en mobile only kampagne, der skulle sætte fokus på de 33.000 danske kvinder, der hvert år udsættes for fysisk vold. Fakta viser, at vold i hjemmet er den form for kriminalitet, hvor offeret oftest udsættes for gentagen vold. Så indsigten vi arbejdede med var, at jo længere tid vold ignoreres, jo værre bliver det. Men hvordan kunne vi fortælle den historie på et medie, hvor man kun har 2 sekunder til at fange folk?

description

The retargeting rage project

Re-targeting er et effektivt og flittigt brugt digitalt markedsførings-tool i dag, men i stedet for at bruge det til mekanisk gentagelse af samme budskab, brugte vi re-targeting som redskab til at fortælle en historie, der hele tiden udviklede sig – og kunne få folk til at handle. Helt konkret, lavede vi 4 korte mobiloptimerede film på Facebook, hvor en kvinde gradvist blev udsat for mere og mere vold. Via re-tageting kunne vi målrette filmene til de personer, som havde set kvinden tidligere, men ikke reageret på det i deres timeline. Så for hver gang folk ikke stoppede og reagerede, eskalerede volden i filmen. Præcis som i den virkelige verden.

 

Resultat

Målet for kampagnen var at skabe awareness omkring et følsomt emne. Men vi ville mere end bare at råbe højt. Vi ville have folk til at handle. Og heldigvis viste resultaterne, at vi med den målrettede kommunikation og storytelling fik rigtig mange folk til at interagere med de kreative posts og dermed selv opleve aha-effekten – og at der blev brugt mere tid på at interagere med emnet end nogensinde før.

  480% flere besøg end året før

+ 700.000 eksponeringer af videoer

+1000 timer viewtime

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Henrik Rewes

Digital direktør & Partner