Sammen med den humanitære støtteorganisation Danner, udviklede vi en mobile only kampagne, der skulle sætte fokus på de 33.000 danske kvinder, der hvert år udsættes for fysisk vold. Fakta viser, at vold i hjemmet er den form for kriminalitet, hvor offeret oftest udsættes for gentagen vold. Så indsigten vi arbejdede med var, at jo længere tid vold ignoreres, jo værre bliver det. Men hvordan kunne vi fortælle den historie på et medie, hvor man kun har 2 sekunder til at fange folk?
Sammen med den humanitære støtteorganisation Danner, udviklede vi en mobile only kampagne, der skulle sætte fokus på de 33.000 danske kvinder, der hvert år udsættes for fysisk vold. Fakta viser, at vold i hjemmet er den form for kriminalitet, hvor offeret oftest udsættes for gentagen vold. Så indsigten vi arbejdede med var, at jo længere tid vold ignoreres, jo værre bliver det. Men hvordan kunne vi fortælle den historie på et medie, hvor man kun har 2 sekunder til at fange folk?
Re-targeting er et effektivt og flittigt brugt digitalt markedsførings-tool i dag, men i stedet for at bruge det til mekanisk gentagelse af samme budskab, brugte vi re-targeting som redskab til at fortælle en historie, der hele tiden udviklede sig – og kunne få folk til at handle. Helt konkret, lavede vi 4 korte mobiloptimerede film på Facebook, hvor en kvinde gradvist blev udsat for mere og mere vold. Via re-tageting kunne vi målrette filmene til de personer, som havde set kvinden tidligere, men ikke reageret på det i deres timeline. Så for hver gang folk ikke stoppede og reagerede, eskalerede volden i filmen. Præcis som i den virkelige verden.
Målet for kampagnen var at skabe awareness omkring et følsomt emne. Men vi ville mere end bare at råbe højt. Vi ville have folk til at handle. Og heldigvis viste resultaterne, at vi med den målrettede kommunikation og storytelling fik rigtig mange folk til at interagere med de kreative posts og dermed selv opleve aha-effekten – og at der blev brugt mere tid på at interagere med emnet end nogensinde før.
Digital direktør & Partner
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy