Velvalgte influenter og kreativ vinkling gjorde danskerne sultne efter inspiration
Det er lidt af en kunst at få en travl hverdag og lækker aftensmad til at gå op i en højere enhed. Men med Jensens Køkkens nye lasagnesauce kan en af danskernes absolutte middagsfavoritter trylles frem på no time. Men lanceringen af den nye 2-i-1 sauce havde potentiale til mere end lasagne – og dét skulle vi sørge for, at danskerne fik øjnene op for.
Vi ville ikke kun skabe opmærksomhed om nyheden og inspirere til mere god smag i hverdagen. Vi ville også gøre tilberedningen af aftensmaden til en leg, tage kampen op mod madspild og drysse lidt hverdagsmagi med et italiensk strejf ned i de danske gryder. Og for at gøre dét, skulle der både nye og gamle børnevenlige retter på menuen.
Derfor teamede vi op med tre udvalgte influenter, der med autentisk indhold og kreativ vinkling introducerede lasagnesaucen som danskernes nye, alsidige ven i køkkenet.
Gennem indsigter i målgrupper og marked, og med afsæt i de fastlagte kampagne KPI’er, kunne vi designe de helt rigtige influentsamarbejder.
Influenterne sang og legede sig gennem pizza klassikere, lyn-lasagne og date night comfort food med deres børn og kærester. Udover de velkendte klassikere blev der inspireret til ny madmagi, hvor Jensens lasagnesauce sammen med en tøm-køleskabet tilgang tryllede nye hverdagsfavoritter frem.
Dét gjorde danskerne mere end nysgerrige. Det gjorde dem sultne!
+2.3 millioner så influenternes indhold på Instagram og TikTok. Kampagnen skabte en autentisk relation mellem influent og forbruger og med +88.000 interaktioner på TikTok, blev der i den grad skabt samtale!
Danskerne var vilde med inspirationen til nye og klassiske familieretter. Der blev delt, liket og gemt i stor stil. Og der blev også stillet relevante spørgsmål. Blandt andet om ”Er det normalt at have lyst til lasagne fra morgenstunden af?”
Og til det kan vi kun svare, JA - det er dét nu.
Læs også meget mere om vores samarbejde med en række influent-agenturer og målgaranti på influentkampagner her.
Mediedirektør, partner
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy