Lasagnesauce_drejehjul_website_nmic[73]

Case: Jensens Køkken - +88.000 interaktioner på TikTok

Case: Jensens Køkken

+88.000 interaktioner på TikTok

Velvalgte influenter og kreativ vinkling gjorde danskerne sultne efter inspiration

Udfordring

Det er lidt af en kunst at få en travl hverdag og lækker aftensmad til at gå op i en højere enhed. Men med Jensens Køkkens nye lasagnesauce kan en af danskernes absolutte middagsfavoritter trylles frem på no time. Men lanceringen af den nye 2-i-1 sauce havde potentiale til mere end lasagne – og dét skulle vi sørge for, at danskerne fik øjnene op for.  

 

  

description

Strategi

Vi ville ikke kun skabe opmærksomhed om nyheden og inspirere til mere god smag i hverdagen. Vi ville også gøre tilberedningen af aftensmaden til en leg, tage kampen op mod madspild og drysse lidt hverdagsmagi med et italiensk strejf ned i de danske gryder. Og for at gøre dét, skulle der både nye og gamle børnevenlige retter på menuen.


Derfor teamede vi op med tre udvalgte influenter, der med autentisk indhold og kreativ vinkling introducerede lasagnesaucen som danskernes nye, alsidige ven i køkkenet. 

description

Løsning

Gennem indsigter i målgrupper og marked, og med afsæt i de fastlagte kampagne KPI’er, kunne vi designe de helt rigtige influentsamarbejder.

 

Influenterne sang og legede sig gennem pizza klassikere, lyn-lasagne og date night comfort food med deres børn og kærester. Udover de velkendte klassikere blev der inspireret til ny madmagi, hvor Jensens lasagnesauce sammen med en tøm-køleskabet tilgang tryllede nye hverdagsfavoritter frem.  

en-flaske-jensen
en-flaske-jensen
Lasagnesauce_drejehjul_website_nmic[73]
kuntindustrien-cone-2

Resultat

Dét gjorde danskerne mere end nysgerrige. Det gjorde dem sultne!


+2.3 millioner så influenternes indhold på Instagram og 
TikTok. Kampagnen skabte en autentisk relation mellem influent og forbruger og med +88.000 interaktioner på TikTok, blev der i den grad skabt samtale!
Danskerne var vilde med inspirationen til nye og klassiske familieretter. Der blev delt, liket og gemt i stor stil. Og der blev også stillet relevante spørgsmål. Blandt andet om ”Er det normalt at have lyst til lasagne fra morgenstunden af?”


Og til det kan vi kun svare, JA - det er dét nu. 

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Henrik Rewes

Mediedirektør, partner