Nybagt Kohberg-site styrker salget og forenkler arbejdet

    Udfordring – styrke brand og salg til tre forskellige segmenter på én platform

    Kohberg sælger til både forbrugere, foodservice og eksport og stod med lidt af en udfordring: Bageriet havde brug for både at styrke brandet og samle indsatserne til disse tre forskellige segmenter på én platform.

    Strategi

    I tæt samarbejde med Kohbergs salgs- og marketingteam afdækkede vi behovene i alle dele af forretningen fra eksportsalg til kundeservice. Og analysen gjorde det klart, at en integreret løsning var nødvendig. Både for at skabe en ensartet kundeoplevelse og for at effektivisere de interne arbejdsprocesser.

    macbook-pro_16-9 kopier

    Løsning

    Løsningen blev at samle det gamle kohberg.com og kohberg.dk til et helt nyt site.

    Det nye site giver Kohberg et konsistent databillede på tværs af alle kunderejser og forenkler arbejdsprocesserne for medarbejderne. Og kunderne, både de private og de professionelle, har fået det nok lækreste og mest brugervenlige food-site i Danmark.

    Resultat

    Med det nye kohberg.com er det lykkedes at automatisere alle produktvisninger ud fra GS1 fødevaredatabasen og minimere det manuelle arbejde med at opdatere produktinformationerne. Salgsprocessen er også blevet mere effektiv med den ny kataloggenerator, som kunder selv kan bruge. Og Kohberg har fået et site, der styrker brandet og skaber et solidt fundament for at udvide salget i Danmark og på eksportmarkederne.

    • _DSC9773

      Som privatkunde kan du se det lækre bagværk og komme med indenfor i bageriet og følge, hvordan brødet bliver bagt med dansk mel af uddannede bagere.

    • rugbroedssandwich_1600x720

      På food-service sitet kan professionelle kunder finde et inspirerende opskriftsunivers med tips og nye ideer og samtlige informationer om bl.a. tilberedning, allergener og certificeringer.

    • Skærmbillede 2023-12-14 kl. 09.07.23

      Som eksportkunde kan du sammensætte dit eget produktkatalog og dele det med relevante kolleger, så det bliver nemt vælge Kohberg som leverandør.

    1 /
    Vi er virkelig glade for vores nye website, der både er indbydende og brugervenligt. For os er det nye website i høj grad også et effektivt salgsværktøj, der vil kunne understøtte og styrke vores salgsindsats ikke mindst i forhold til vores eksportkunder.
    Head of Marketing, Innovation & Communication ved Kohberg, Britt Hougaard,

    Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

    Jeppe Hamming

    Digital direktør og chef for markedspladser, Partner