kunstindustrien-header-min

Case: Kunstindustrien - Markedsleder på Amazon på under en måned

Case: Kunstindustrien

Markedsleder på Amazon på under en måned

Dansk interiør virksomhed gik fra nul til markedsleder på Amazon på under en måned

Mulighed

Kunstindustrien – en mindre designvirksomhed i Sønderborg – sælger smukke stearinlys, servietter og øvrige interiørprodukter til distributører i Tyskland og Danmark.

 

Det betød, at det engelske marked ikke havde adgang til at købe Kunstindustriens farverige og flotte produkter.

 

Derfor var der en oplagt mulighed for at begynde at sælge sine produkter via den britiske udgave af Amazon.

  

description

Indsigt

Kunstindustriens sortiment af lys i utallige former og farver gjorde, at de adskilte sig fra deres direkte konkurrenter og stod ud i et ellers mættet marked på Amazon.co.uk. En af måderne at adskille sig fra konkurrenterne på, er ved at have et stort varesortiment. Man ser typisk at sælgere får succes, hvis de tilbyder deres produkter i mange forskellige farver, størrelser, etc., eller hvis der sælges nicheprodukter i en produktkategori.

description

Løsning

Et produkt, der dækker en niche, kan betyde en relativ lav salgsvolumen på det danske marked. Hæver man imidlertid blikket og går internationalt til værks, kan en niche lige pludselig blive meget stor.

 

Derfor gik vi på Amazon.co.uk og markedsførte Kunstindustrien med bl.a. intelligent søgeordsoptimering, en unik brandstore og skræddersyede produkttekster. Med andre ord gik Kunstindustrien fra at være dansk design i Danmark til på rekordtid at blive dansk design i verden – inkl. salgshåndtering, lagerstyring og distribution.

kunstindustrien-thebell-5-min
kunstindustrien-thebell-5-min
kuntindustrien-cone-2
kuntindustrien-cone-2

Resultat

Lanceringen på Amazon medførte, at Kunstindustrien allerede efter én måned var det mest solgte ”twisted candle” i England. Og på et marked som det engelske, er dét lig med millionsalg.

 

Med de eksplosive resultater kunne vi kort efter udvide til Amazon.de, som står for op imod 40 procent af al e-handel i Tyskland. Og allerede nu – få måneder efter den tyske lancering – er arbejdet med at indtage resten af Europa og USA i fuld gang.

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Jeppe Hamming

Digital Direktør, Chef for Markedspladser og Partner