Sådan lød det fra Lidl i briefen for en ny stor image-kampagne. Og prioriteringen af friskhed var på ingen måder tilfældig. Blandt kampagnens indsigter var nemlig, at ”friskhed” er dagligvarekundernes primære valgkriterie. Og ja – det er faktisk vigtigere end lav pris.
Og da Lidl samtidig er ekstremt dygtige til logistik og kvalitetssikring, kunne vi bygge kampagnen på facts omkring daglige leverancer, transporttider, tjek af varernes friskhed, etc.
Endelig hænger ”friskhed” uløseligt sammen med andre imageparametre, som Lidl også gerne ville løfte yderligere. For eksempel ”mange lokale råvarer”, ”høj andel af økologi” og ”god kvalitet”.
Sådan lød det fra Lidl i briefen for en ny stor image-kampagne. Og prioriteringen af friskhed var på ingen måder tilfældig. Blandt kampagnens indsigter var nemlig, at ”friskhed” er dagligvarekundernes primære valgkriterie. Og ja – det er faktisk vigtigere end lav pris.
Og da Lidl samtidig er ekstremt dygtige til logistik og kvalitetssikring, kunne vi bygge kampagnen på facts omkring daglige leverancer, transporttider, tjek af varernes friskhed, etc.
Endelig hænger ”friskhed” uløseligt sammen med andre imageparametre, som Lidl også gerne ville løfte yderligere. For eksempel ”mange lokale råvarer”, ”høj andel af økologi” og ”god kvalitet”.
Kilde: Wilke, Kampagne-evaluering oktober 2021.
I kampagnens hero-film bruges Lidls leverandører, medarbejdere og kunder til at formidle de rationelle budskaber om friskhed.
For at sikre emotionel gennemslagskraft blev Pilou Asbæk valgt til speak akkompagneret af Grethe og Jørgen Ingmanns klassiker ”Dansevise”. Historien og de flotte billeder blev skabt i samarbejde med instruktør Meeto Worre Kronborg Grevsen.
Fra filmoptagelserne skabte vi en kæmpe content-bank, så kampagnen kunne udkomme i masser af formater. Og på alle tænkelige platforme.
Kontaktdirektør & Partner
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy