Skal man tro mode- og skønhedsbranchens gængse kommunikation, så handler skønhed om at være ung, høj, tynd og smuk. Det er dén opfattelse, vi sammen med Matas ville have danskerne til at gøre op med. For skønhed er først og fremmest en følelse, der er for alle. Budskabet er, at du ikke skal ligge under for et bestemt skønhedsideal; du skal gøre dét, der får dig til at føle dig skøn.
Vi pegede på Hella Joof som frontfigur. En skøn kvinde, som fuldt ud deler vores holdninger og derfor har ekstremt stor troværdighed og gennemslagskraft.
Skal man tro mode- og skønhedsbranchens gængse kommunikation, så handler skønhed om at være ung, høj, tynd og smuk. Det er dén opfattelse, vi sammen med Matas ville have danskerne til at gøre op med. For skønhed er først og fremmest en følelse, der er for alle. Budskabet er, at du ikke skal ligge under for et bestemt skønhedsideal; du skal gøre dét, der får dig til at føle dig skøn.
Vi pegede på Hella Joof som frontfigur. En skøn kvinde, som fuldt ud deler vores holdninger og derfor har ekstremt stor troværdighed og gennemslagskraft.
"Skønnere sammen" blev det nye omdrejningspunkt for Matas. Ud over at favne et budskab om et mere rummeligt skønhedsideal favner det også den daglige, taktiske kommunikation, hvor eksempelvis en shampoo og en balsam til en god pris unægtelig også er skønnere sammen.
Det kan handle om ’mig og mine nære’ eller om den personlige relation til Matas. Også internt er det et godt og involverende tema, både i forhold til medarbejdere, samarbejdspartnere og leverandører.
Involvering er et nøgleord i det nye Matas. På skønneresammen.dk inviterede vi alle til at uploade et selvportræt og give et personligt bud på, hvad skønhed er. Portrættet bliver automatisk til en mosaik, der består af ca. 10.000 andre skønne mennesker. Allerede et døgn efter, de første mails blev sendt ud til medlemmer i Club Matas, havde tusindvis fulgt opfordringen, og man kunne kun blive glad over de mange dejlige bud på, hvad skønhed er.
Logoet er blevet opdateret og den blå farve er blevet dybere og mere elegant.
Kædens ikoniske striber er blevet moderniseret og skaber sammenhæng i alt fra posts på sociale medier til aviser.
Helt enkle videoer med Hella gav skønnere sammen-budskabet liv i gadebilledet.
Med Hella på forsiden af Matas avisen kom kampagnen hjem til millioner af danskere.
Logoet er blevet opdateret og den blå farve er blevet dybere og mere elegant.
Kædens ikoniske striber er blevet moderniseret og skaber sammenhæng i alt fra posts på sociale medier til aviser.
Helt enkle videoer med Hella gav skønnere sammen-budskabet liv i gadebilledet.
Med Hella på forsiden af Matas avisen kom kampagnen hjem til millioner af danskere.
Direktør & Partner
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy