Den ultimative brugerinteraktion, der styrker relationen mellem brand og forbruger
De fleste er godt klar over, hvad der gode og sunde madvaner. Der er nemlig masser af både information og viden om kost hos forbrugerne. Men der er også mange myter. Så hvordan gør man mælk til hovedperson i danske køkkener, som i stigende grad – og måske ofte af de forkerte årsager – vælger mejeriprodukter fra?
Mejerforeningen ønskede ikke kun at informere om mælkens mange kvaliteter, men også at inspirere til flere grønne og sunde valg i hverdagen. I stedet for at påpege taltunge argumenter eller løftede pegefingre om sundhed, gav vi forbrugerne dét, de efterspurgte: indhold, der ikke kun kan inspirere men faktisk bruges. Strategien var altså klar: at skabe gode opskrifter med mælkeprodukter, der let kan laves midt i ulvetimen.
Med afsæt i Fødevarestyrelsens officielle kostråd og i samarbejde med fem køkkenkyndige influenter, inspirerede vi danskerne til at lave sunde, grønne retter med mælk og mejeriprodukter, hvorved relationen mellem Mejeriforeningen og hverdagskokkene i de danske hjem blev styrket.
Men selvom det i denne forbindelse handlede om god mad, hviler dét at skabe et ideelt influentsamarbejde ikke bare på mavefornemmelser eller appetitvækkende profilbeskrivelser. Det handler om data, indsigt og strategi. Med afgørende viden om målgrupper, formater og medietrends, fandt vi de rette influenter, der kunne levere de estimerede resultater med blik for Mejeriforeningens brandidentitet og værdier.
Og det virkede. Mere end 2,2 millioner danskere så vores indhold, og med særligt ét populært post gik vi endda viralt. Og så kom planterig og varieret kost med mejeriprodukter pludselig på menuen i de forskellige feeds.
Det gjorde godt for mange af de parametre, man traditionelt måler på, når man evaluerer en kommunikationsindsats: Reach, eksponeringer og likes. Men med fokus på at skabe effekt og styrke relationen mellem Mejeriforeningen og de danske hjem, var denne gang særligt én interaktionsform væsentlig: Saves. Dem genererede vi mere end 20.000 af på Instagram og TikTok, hvilket ikke kun viser, at danskerne er vilde med opskrifter på Nudelsuppe og Majsdeller, men også at mælk og mejeriprodukter stadig hører til på indkøbslisten, som en del af de sunde og grønne retter, der serveres derude.
Partner, Digital Planning & Forretningsudvikling
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy