NEYE havde opbygget en stor database med permissions fra de mange danskere, der hver dag besøger kædens butikker og webshop. I tæt samarbejde med NEYE satte vi gang i segmentering af basen og dykkede ned i dataene fra tusindvis af medlemskøb.
På baggrund af tidligere køb og brugernes aktivitet på websitet kunne vi målrette budskaber efter interesser og iværksætte en lang række automatiseringer af e-mail-markedsføringen.
Indsatserne blev løbende evalueret, så vi hurtigt kunne komme videre uden at investere mere end højest nødvendigt.
Vi fik hurtigt værdifulde learnings:
- Inaktive brugere blev enten fjernet fra databasen eller reaktiveret med automatiserede flows, så vi forbedrede kvaliteten i databasen og dermed også i åbningsraterne. Samtidig opsatte vi segmenter, så vi kunne sende mere relevant indhold ud på baggrund af ordrehistorik og interesser.
- Nye medlemmer blev mødt af et personaliseret velkomst-flow i en mailtemplate, som kommunikerede NEYEs brand tydeligt. Samtidig indhentede vi information om kontakten, som vi kunne bruge i den videre kommunikation i kunderejsen.
Med produktanbefalingsværktøjet Raptor fik vi gode indsigter til at lave personaliserede mail flows med målrettede budskaber ud fra brugerens aktivitet. Det forøgede markant konverteringsraterne på besøg, der startede fra e-mail.
Alt blev sat op, så NEYE var gearet til en fremtidig lead-genereringsindsats, der kunne øge mængden af permissions i databasen.