rode

Case: Røde Kors x Twitch

Case: Twitch X Røde Kors

Ny målgruppe etableret

Røde Kors tiltrækker gamere med brugt digitalt tøj

Udfordring

Unge mænd køber ikke genbrugstøj

Genbrugtøj er blevet stort. De åbenlyse fordele for klima og privatøkonomi får mange til at vælge brugt over nyt. Men én målgruppe er markant efterladt på perronen: De unge mænd. Netop de har stadig ikke fået øjnene op for, at tøj kan (og bør) købes brugt. Det ville Røde Kors Genbrug ændre. De ville få flere unge mænd ned i butikkerne og en gang for alle få afmystificeret både udvalg og indkøbsoplevelse.

description

Strategi

Streamingplatformen Twitch

For at målrette kampagnen, valgte vi et medie, der mere end noget andet har en stærk demografisk bias i retning af de unge mænd:

 

Streamingplatformen Twitch. For selvom der findes masser kvindelige gamere og streamere, er der stadig en meget skæv fordeling i både køn og alder. Vi ville lave en trafikskabende konkurrence, der fik gamerne op fra stolene og ned i butikkerne.

description

Løsning

Præmien i konkurrencen og kernen i kampagnen blev det eneste genbrugstøj, alle gamere går op i: Skins.

 

For de uindviede er skins digitalt tøj til spil som CS:GO og Fortnite, der på det digitale brugtmarked for længst har overhalet store fashionbrands i omsætning. I samarbejde med streamerne Wonderbai og JKFifa fra influenceragenturet Bark, lavede vi en skattejagt i butikkerne, som gav lodder i en live lodtrækning på Twitch om et par godt brugte handsker til CS.GO.

 

Des flere butikker, des flere lodder.

rode2
rode2
skins-2
dataintegration

Contact Us

For more information. Please complete this form.

VINDER AF INFLUENCED AWARD 2023

Resultat

Kampen om handskerne gik rent ind hos gamerne. Med et reach på over 100.000 og gennemsnitlig 20 brandede minutters streamning, fik vi sat gang i både kommentarspor og 0,5% af Wonderbais følgere, som faktisk kom ned i butikkerne. Det er vist de færreste brede kampagner, hvor en halv procent ender med at handle. Og at kampagnen tilmed vandt Årets influenced award 2023 var en ekstra fjer i hatten.

 

Gør det noget, det virker?

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Henrik Rewes

Mediedirektør & Partner