schneider_indgang

Case: Schneider Electric

Case: Schneider Electric

Knibetangsmanøvre engagerer 30% af danske boligejere og elektrikere

Sådan fik vi lys i Schneider Electrics SmartHome-salg. Tændt med stemmestyring, naturligvis.

Udfordring

Smart eller bare dumt?

Schneider Electric stod med en seriøs opgave om at sikre fremtidens marked. De er en både stor og traditionsrig producent af el-materiel, men den størrelse spejlede sig ikke i deres andel af smarthome-markedet. Det skulle en lancering af Wiser-systemet lave om på.

 

Men Smarthomes er en ny kategori, der giver gode forhold for startups og andre agile spillere. Den bæres stadig frem af techentusiasme og lider under meget lavt kvalificeret kendskab. Hos både forbrugere og elektrikere.

 

 

  

Indsigt

Legetøj, ikke værktøj

Gennem research isolerede vi to kritiske barrierer, vi skulle overkomme. For det første tager hjemmets beslutningstagere ikke SmartHome-produkter seriøst. Det blev opfattet som legetøj fremfor forbedring.

 

Og selvom Schneider Electric står stærkt hos danske elektrikere, manglede fagfolkene for det andet også overblik. De kendte ikke produkterne, så de blev ikke overvejet, når de rådgav kunder på nye projekter.

description

Løsning

Push + Pull strategi

Derfor blev løsningen en omfattende knibtangsmøvre, der kombinerede bred forbrugerkommunikation og strategisk modning og certificering af elektrikerne.

 

På forbrugersiden gik vi efter familierne med emotionelle videoer og støttende socialannoncer, der demonstrerede hverdagsværdien af at bo i et smarthome.

 

Samtidigt motiverede vi elektrikerne til at blive uddannet og certificeret i Wiser systemet, så de kunne rådgive forbrugeren. Og få deres andel af den store forbrugerinteresse, kampagnen skabte gennem TV, social media og andre kampagner mod danske boligejere.

schneider_sofa
schneider_sofa

Resultat

Et lys er tændt

Flere end 40% af Danmarks 25.000 elektrikere blev engageret på SoMe. 600 af dem blev autoriserede Wiser-installatører. Tilsvarende fik vi med kombineret TV og SoMe engageret over 30% af landets 1.800.000 boligejere.

Og hvad vigtigere er: Vi fik sat gang +3.000 forbrugerhenvendelser til elektrikere om at prøve Wiser. Og næsten 2.500 DIY-forbrugere gik på indkøb i webshops for selv at sætte systemet op.

Og dette er bare starten på en langsigtet Schneider Electric satsning for at skabere en smartere og grønnere hverdag i de danske hjem.

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Martin Axel

Kontaktdirektør