Amazon er den største digitale markedsplads på verdensplan og med mere end 150 millioner brugere er det en vigtig platform for e-commerce i Danmark. Faktisk har over 40% af danskerne allerede handlet på Amazon. Udover at sælge varer, sælger Amazon også annonceplads, og målt på annoncekroner har Amazon allerede overhalet bl.a. Youtube, Instagram og Tiktok.
Digitale markedspladser som Amazon er en af vores kompetencer, og vi rådgiver både på et strategisk plan og i forhold til det daglige, operationelle arbejde på platformen. Vi uddanner løbende danske virksomheder i brugen af Amazon i samarbejde med Børsen Uddannelse og har hjulpet mange virksomheder med at få succes.
Uanset om du allerede er på Amazon eller påtænker det i den nærmeste fremtid, er indsigt i markedssituationen altid afgørende for din succes.
Gennem analyse af potentiale og performance – Brand/Kategori/Produkt – kan muligheder og vækst afdækkes for beslutningsprocesser og optimering af indsatser.
Indgangen til Amazon kan for nogle se uoverskuelig ud, hvilket kan være en stopklods for at komme i gang.
Vores mål er at gøre rejsen nemmere og mere enkel via rådgivning og/eller operationel hjælp med kontooprettelse, produktimport, told, moms og logistik, så faldgruber og benspænd minimeres mest muligt.
”Content is King” har du sikkert hørt før. I forhold til Amazon og evnen til at afsætte produkter har dette udsagn aldrig været mere relevant.
Gennem rådgivning eller operationel assistance skaber vi Amazon-relevant indhold, oversætter til relevante markedssprog, tager stilling til billeder (Brand & Produkt), udarbejder A+ content, bearbejder reviews og sørger for søgeordsoptimering, der lever op til ambitionerne.
Er du allerede i gang på Amazon? Hent vores whitepaper som guider dig igennem optimeringspunkter så du får mest muligt ud af dine produktsider.
Amazon er både verdens største markedsplads og verdens hurtigst voksende markedsføringsplatform. Og det er ikke kun størrelsen, der gør Amazons gigantiske økosystem interessant. Amazon kan nemlig noget andet end andre annoncemedier. Amazon ved præcis hvilke produkter, du søger efter, kigger på og køber. Værdifulde data, som ingen andre har, og som bruges til at ramme de helt rigtige kunder med annoncer på Amazons egne og andres platforme – også selvom du ikke sælger på Amazon.
Sælger du varer på Amazon, kan vi med display-annoncering samt brand- og/eller søgeordsoptimering sætte ekstra skub i opmærksomheden, så salget styrkes på platformen og det pågældende marked. På den måde kan vi kontinuerligt sikre synlighed og optimere effekten.
Amazon er en af de største spiller inden for e-commerce herhjemme. Platformen udvider aggressivt og med de seneste åbninger i Polen og Sverige er en åbning i Danmark nok lige om hjørnet. Måske platformen virker som en sikker succes for dit produkt, men med mere end en milliard konkurrenter om kundernes opmærksomhed, risikerer du at spilde både tid og penge ved at gå forkert til opgaven.
Derfor har vi lavet denne simple 5 step guide til at starte op på Amazon, som hjælper dig igennem.
Chef for Markedspladser & Partner
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy