Det ville være nærliggende at gøre skærmene til fjenden. Medierne flyder over med historier om, hvordan de stjæler vores tid og påvirker vores hjerner, og hvordan børn mistrives, læser dårligere og leger mindre. Men hos Bog & idé vil man ikke gå den vej.
”Vi vil ikke udskamme skærmene, men vi kan helt klart se, der er et stort behov for at komme med gode idéer til alternativer. Bog & idés hylder bugner af idéer til gode alternativer: Bøger, spil og kreative ting og sager, der kan samle børn og voksne, samt underholde, udfordre eller skabe fordybelse. Det var den indsigt, der gav afsættet til Bog & idés nye brand- og kommunikationsplatform, Altid en god idé. En platform, der ligesom filmen er udviklet i samarbejde med Nørgård Mikkelsen.” forklarer Matthias Hermes.
Ifølge Kasper Kjærsgaard Jensen, administrerende direktør hos Nørgård Mikkelsen, udspringer den nye brand- og kommunikationsplatform af mange års samarbejde med boghandlerkæden: ”Vi har arbejdet sammen med Bog & idé gennem flere år og i fællesskab styrket kædens positionering og forretning. Nu er tiden moden til, at vi tager det næste ambitiøse skridt, og hos Bog & idé er der stor forståelse af, at effektfuld markedsføring er mere end taktiske tilbud. Det er også afgørende at styrke brandet, hvis du for alvor skal have effekt i buttom funnel.”
”Med Altid en god idé som omdrejningspunkt har vi skabt en platform, som er nem at aktivere taktisk med helt konkrete produkter, og som i den grad giver mening, når vi er oppe på den store, brandmæssige klinge. Det har også været vigtigt for os, at platformen udstikker en klar retning for kædens mange medarbejdere. De er superdygtige til at rådgive og guide, og hver gang de giver en kunde en god idé med hjem, bekræfter de brandet. Og det er jo dét, der gør forskellen overfor kunderne og får platformen til at leve” understreger Kasper Kjærsgaard Jensen.
Matthias Hermes erklærer sig enig og tilføjer: ”Jeg er stolt over, at vi sammen har fået skabt en platform, der sætter dét, Bog & idé kan, i en betydningsfuld kontekst og samtidigt sætter fokus på noget så væsentligt som nærvær i en tid, hvor fordybelse er en mangelvare.”