Nørgård Mikkelsen
2 minute read

Bog & idé - altid en god idé

Danmarks største boghandlerkæde sætter fokus på en af tidens store udfordringer 

Vi kender det alle sammen: En bippen eller summen lyder fra mobilen – en notifikation stjæler endnu en gang vores opmærksomhed, og pludseligt er tiden fløjet med… Ja, hvad? Nærvær er blevet en mangelvare, og nu går Bog & idé – med hjælp fra Nørgård Mikkelsen – ind i kampen for at minde os om vigtigheden af at være der for hinanden og være til stede i nuet. 

 

Tiden flyver. Husk hinanden 

I en tid, hvor kampen om vores opmærksomhed intensiveres, er der i stigende grad behov for at insistere ​på nærvær og tilstedeværelse. Bog & idé har taget udfordringen op og går nu ud med sin første større holdningsbaserede kampagne i 10 år. 

 

”Vi har i mange år haft fokus på vores taktiske kampagner og hele kundeoplevelsen, men som Danmarks største kæde af boghandlere føler vi også, at vi har et ansvar for at minde alle om, hvad det egentlig er, bøger og spil kan” siger Matthias Hermes, marketingchef hos Bog & idé, og fortsætter: ”Jeg tror, vi alle sammen kan huske, hvor hyggeligt det var at få læst godnathistorie, eller hvor sjovt det var, når familien spillede Ludo eller Matador sammen. Det vil vi gerne minde om, så vi kan give de gode øjeblikke og minder videre til de næste generationer”.  

 

Det er præcis dét, Bog & idés nye brandfilm handler om. Filmen er en påmindelse om, at relationer og tid er det vigtigste, vi har: ”Vi bilder os selv ind, vi ’bare lige skal have overstået det og det og det’ – og pludselig er tiden fløjet. Vi vil gerne hjælpe med at finde ind til nærværet, så vi får lidt mere ud af den tid, vi har sammen” bemærker Matthias Hermes. 

 

 

Ny kommunikationsplatform

Det ville være nærliggende at gøre skærmene til fjenden. Medierne flyder over med historier om, hvordan de stjæler vores tid og påvirker vores hjerner, og hvordan børn mistrives, læser dårligere og leger mindre. Men hos Bog & idé vil man ikke gå den vej.  

 

”Vi vil ikke udskamme skærmene, men vi kan helt klart se, der er et stort behov for at komme med gode idéer til alternativer. Bog & idés hylder bugner af idéer til gode alternativer: Bøger, spil og kreative ting og sager, der kan samle børn og voksne, samt underholde, udfordre eller skabe fordybelse. Det var den indsigt, der gav afsættet til Bog & idés nye brand- og kommunikationsplatform, Altid en god idé. En platform, der ligesom filmen er udviklet i samarbejde med Nørgård Mikkelsen.” forklarer Matthias Hermes.

 

Ifølge Kasper Kjærsgaard Jensen, administrerende direktør hos Nørgård Mikkelsen, udspringer den nye brand- og kommunikationsplatform af mange års samarbejde med boghandlerkæden: ”Vi har arbejdet sammen med Bog & idé gennem flere år og i fællesskab styrket kædens positionering og forretning. Nu er tiden moden til, at vi tager det næste ambitiøse skridt, og hos Bog & idé er der stor forståelse af, at effektfuld markedsføring er mere end taktiske tilbud. Det er også afgørende at styrke brandet, hvis du for alvor skal have effekt i buttom funnel.” 

 

”Med Altid en god idé som omdrejningspunkt har vi skabt en platform, som er nem at aktivere taktisk med helt konkrete produkter, og som i den grad giver mening, når vi er oppe på den store, brandmæssige klinge. Det har også været vigtigt for os, at platformen udstikker en klar retning for kædens mange medarbejdere. De er superdygtige til at rådgive og guide, og hver gang de giver en kunde en god idé med hjem, bekræfter de brandet. Og det er jo dét, der gør forskellen overfor kunderne og får platformen til at leve” understreger Kasper Kjærsgaard Jensen.  

 

Matthias Hermes erklærer sig enig og tilføjer: ”Jeg er stolt over, at vi sammen har fået skabt en platform, der sætter dét, Bog & idé kan, i en betydningsfuld kontekst og samtidigt sætter fokus på noget så væsentligt som nærvær i en tid, hvor fordybelse er en mangelvare.”  

 

Matthias_Hermes_Bogide

Matthias Hermes - Bog & idé