Slut med ”bare rugbrødsmadder”: Ny kampagne skal give danskernes reelle nationalret en frisk start
”Rugbrød med pålæg” er nr. 1 på listen over danskernes mest spiste middagsretter. Så naturligvis er det en interessant anledning at tappe ind i, når man sælger pålæg. Og det var præcis, hvad 3-Stjernet bad os om at hjælpe med. Men hvordan griber man det an, når mange i målgruppen ser en flad pølsemad som en nødløsning og lidt undskyldende siger ”vi skal bare ha’ rugbrødsmadder”?
Børnefamilier mener, at godt selskab er vigtigere end maden
Vores planningarbejde afslørede nogle interessante ændringer i danskernes spisevaner og holdning til aftensmåltidet: Næsten halvdelen af alle børnefamilier siger direkte, at godt selskab er vigtigere end maden. Og hvor vi før stressede over at få et hjemmelavet måltid på bordet, vælger vi nu gerne de lette løsninger med måltidskasser, færdigretter eller take-away - uden undskyldninger eller dårlig samvittighed.
I stedet for at tale om at spare tid i en travl hverdag kobler vi nu rugbrødsmadderne til dét, de mange børnefamilier efterspørger: Hygge omkring spisebordet. Til anledningen har vi skabt et nyt begreb, 3-Stjernet kan tage ejerskab på, og som kan give danskerens reelle nationalret en frisk start: Aftensmadder.
Aftensmadder er hverken en nødløsning eller ”bare rugbrød”, fordi alle har travlt, men et lækkert måltid, der nemt kan trylles frem, som alle kan li’ og som fremmer det, der tæller: At spise godt og hygge sig sammen. Vi lancerer kampagnen med filmen her, og bakker indsatsen op på aftensmadder.dk med enkle tips – ikke opskrifter - der inspirerer og fremmer hyggen.