Vi kender det alle sammen: En bippen eller summen lyder fra mobilen – en notifikation stjæler endnu en gang vores opmærksomhed, og pludseligt er tiden fløjet med… Ja, hvad? Nærvær er blevet en mangelvare, og nu går Bog & idé – med hjælp fra Nørgård Mikkelsen – ind i kampen for at minde os om vigtigheden af at være der for hinanden og være til stede i nuet.
I en tid, hvor kampen om vores opmærksomhed intensiveres, er der i stigende grad behov for at insistere på nærvær og tilstedeværelse. Bog & idé har taget udfordringen op og går nu ud med sin første større holdningsbaserede kampagne i 10 år.
”Vi har i mange år haft fokus på vores taktiske kampagner og hele kundeoplevelsen, men som Danmarks største kæde af boghandlere føler vi også, at vi har et ansvar for at minde alle om, hvad det egentlig er, bøger og spil kan” siger Matthias Hermes, marketingchef hos Bog & idé, og fortsætter: ”Jeg tror, vi alle sammen kan huske, hvor hyggeligt det var at få læst godnathistorie, eller hvor sjovt det var, når familien spillede Ludo eller Matador sammen. Det vil vi gerne minde om, så vi kan give de gode øjeblikke og minder videre til de næste generationer”.
Det er præcis dét, Bog & idés nye brandfilm handler om. Filmen er en påmindelse om, at relationer og tid er det vigtigste, vi har: ”Vi bilder os selv ind, vi ’bare lige skal have overstået det og det og det’ – og pludselig er tiden fløjet. Vi vil gerne hjælpe med at finde ind til nærværet, så vi får lidt mere ud af den tid, vi har sammen” bemærker Matthias Hermes.
Matthias Hermes - Bog & idé