Der findes en række værktøjer, som kan være med til at booste dit salg og få en potentiel kunde til at vælge dine produkter fremfor din konkurrents.
De mest oplagte er at gøre brug af Amazons features. Du kan skrue op for annonceringen og øge synligheden af dine produkter ved at købe ind på relevante søgeord og termer. Derudover kan du oprette specielle Prime Day Deals i forbindelse med Prime Day og aktuelle rabatter i forbindelse med højtiderne.
En effektiv søgeords-strategi er særligt afgørende i denne tid, da der i perioden er langt flere besøgende på platformene som ofte vil have en kortere kunderejse. Det er derfor essentielt at produkterne også dukker op organisk, når en potentiel kunde søger efter dine produkter.
Der er dog et men
På grund af den øgede aktivitet i højtiderne vil du ofte opleve, at priserne for din annoncering bliver dyrere. Du bør derfor budgettere med, at priserne kan være tæt på fordoblede ift. hvad du normalt oplever.
Amazon tager derudover også et fee for at oprette deals, hvilket bør tages med i overvejelserne før oprettelse. Det er en feature, mange sælgere gør brug af, og det kan derfor også være svært at få ens produkter til at stå ud fra mængden.
Højtider er også lig travlhed på Amazons Fulfillment Centre. Du bør derfor i god tid overveje, om der skal flere varer på lager, da håndteringstiden ofte vil være forlænget i denne periode. Så hvis du vil undgå at løbe Out of Stock, er det nødvendigt at planlægge endnu længere ud i tiden. Du kan tjekke din lagerkapacitet på Amazon.