Schneider Electric, som bl.a. fremstiller de populære Lauritz Knudsen-kontakter, er global specialist i energioptimering og -styring. Det er deres nye smart home-system Wiser et godt eksempel på. Faktisk tør vi godt sige, at det nok er det nemmeste smart home-system til dato – og samtidig kan det reducere hjemmets CO2-aftryk med helt op til 25 %.
Dét budskab er det vores opgave at få ud til alle danske hjem med ny kampagne, som er blevet til i samarbejde med Schneider Electric. Vi startede vores arbejde med en kampagne, som skulle klæde elektrikerne på til at sælge Wiser.
Og nu er tiden kommet til at modne de danske husejere gennem en kampagne, der fremhæver fordelene ved smart home-systemet og sætter Schneider Electric på Danmarkskortet.
Men hvordan rammer vi de danske husejere bedst?
I vores researcharbejde fandt vi ud af, at dem, der havde det afgørende ord mht. hjemmets indretning, ikke tændte på teknik. Tværtimod. De opfattede markedsføringen af de nye smart home-produkter som poppet og pjattet. Til gengæld var de vilde med de fordele, produkterne gav. Derfor blev dette kampagnens omdrejningspunkt, sammen med det højaktuelle budskab om, at Wiser kan reducere hjemmets CO2-aftryk med helt op til 25 %.
Og her er resultatet så: En film, som skal vise danskerne, hvor uhyggeligt nemt det er at energioptimere sit hjem. Filmen lader heldigvis til allerede nu at ramme plet hos målgruppen.
Rammer den plet hos dig? Se den, og bedøm selv: