Jo flere sider du hører en historie fra – jo større er chancen for, at den gør indtryk. Formår din organisation at samtænke intern og ekstern kommunikation, står den stærkere med et mere helstøbt image.
Har din virksomheds ledelse truffet beslutningen om, hvilken kamp i markedet der skal kæmpes, og hvordan den skal vindes? Godt. Så handler det om at målrette alle processer og indsatser mod det forretningsstrategiske mål. Lige fra R&D og produktion til salg og servicedesign.
At få en hel organisation til at trække samme vej kræver dog en klart formuleret retning. En retning, som alle afdelinger kan spejle sig i. For samspillet mellem intern og ekstern kommunikation er afgørende. Du skal sikre en konsistent og troværdig brandforståelse på tværs. Uanset om virksomheden taler til potentielle kunder, egne medarbejdere eller eksterne stakeholders.
Dét er hovedårsagen til, at du ikke bør anse en koncerns marketing-, PR- og HR-afdelinger som løsrevne enheder, der opererer i hver deres virkelighed. Tænk dem i stedet som tre vinduer. Gennem hvert vindue kigger du ind på det samme brand-DNA. Du ser det fra forskellige vinkler – men det er samme grundlæggende fundament, som cementerer virksomhedens differentierede position.